donderdag 17 mei 2012

Het laatste nieuws van het puppie-front !

hallo iedereen,

hier zijn we nog een keertje !
ondertussen zijn de pups bijna 3 weekjes en hun kijk op de grote wereld wordt steeds maar breder....
Ze maken ook vanalles mee en natuurlijk verlies ik ze geen moment uit mijn ogen ;-)

Tijdens de afgelopen week werden ze een eerste keer ontwormd...Ik ken dat natuurlijk al lang maar voor mijn kleintjes was het weer een nieuwe  ervaring ! Speciaal voor die kleine ukkies hadden mijn baasjes een soort van pasta gehaald, dat zou wat makkelijker toe te dienen zijn dan een pilletje... De eerste keer lukte dat nog vrij aardig, ze wisten natuurlijk niet wat hun overkwam in al hun onschuld ! ;-) maar de volgende poging ging al heel wat minder vlot ; ondertussen kenden ze ook de smaak al natuurlijk en het is blijkbaar niet zo lekker als mama's melk ! ;-) wat een geproest en gespuug !
ik had daarna dubbel werk om ze weer helemaal schoon te maken !!!
volgende keer toch maar een pilletje denk ik .... ;-)
Maar het is natuurlijk wel noodzakelijk want we willen dat mijn schatjes gezond en wel blijven...

Ook op de planning deze week stond het knippen van de nageltjes ! omdat mijn lieverdjes uiteraard nog niet op onverharde bodem kunnen stappen slijten die kleine ondingen natuurlijk niet af, en dat heb ik geweten !!! bij het drinken aan de melkbar stoten ze zich met hun pootjes af tegen mijn buik en dus zat ik in geen tijd onder de schrammen ! het voelde echt niet fijn voor mij en dus besloot baasje voor manicure/pedicure te gaan spelen ;-) en het moet gezegd ; hij deed dat bijlange niet slecht ! ik stond er wel met mijn neus bovenop (er moest maar eens wat verkeerd gaan hé !!!;-), maar hij deed dat héél voorzichtig en secuur... Well done !

Ondertussen zijn de oogjes van mijn engeltjes nu ook helemaal open gegaan dus daardoor hebben ze nu echt weer een heleboel te ontdekken ! Op de eerste plaats zagen ze dus MIJ echt voor het eerst en dat was voor sommigen toch wel even schrikken zag ik ;-) niet dat ik er nu zo angstaanjagend uit zie maar ik ben in hun ogen natuurlijk wel SUPER  GROOT !!! gelukkig laten ze er zich niet veel aan gelegen want ze weten de weg naar de melkbar nog steeds feilloos te vinden !
Dat komt uiteraard ook doordat ze met de dag mobieler worden, het 'zwemmen' gaat zo stilaan over in de eerste stapjes en da's echt wel lachen geblazen ;-)
't is natuurlijk ook niet niks ; eerst en vooral moeten ze dat dikke lijfje omhoog weten te krijgen, enkel en alleen gesteund door die vier kleine 'stokjes' ;-)....Als dat enigzins lukt moeten ze de hele handel nog in beweging zien te krijgen en dat ook allemaal een beetje weten te coördineren !
ga er maar eens aan staan !
maar mijn knappe kindertjes doen het toch maar ! ze hebben nog van die lekkere wiebelkontjes maar toch stappen ze al parmantig rond hier in hun huisje .... En da's natuurlijk ook weer een nieuwigheid om te ontdekken ; tot nu toe vonden ze hun weg op de tast en de geur maar nu zien ze ook daadwerkelijk waar ze heen gaan en hoe hun omgeving eruit ziet.
Daarnaast zien ze nu ook "mekaar" en da's natuurlijk ook even wennen, zo plots kom je oog in oog te staan met zo'n hummeltje dat er net hetzelfde als jijzelf uitziet ;-)) of je ziet er eentje dat er wat bleker of heel wat donkerder dan jezelf uitziet, raar toch ???
Maar ze doen het allemaal fantastisch en ik ben dan ook supertrots op mijn kroost ! ook mama Luna wijkt geen meter van haar kleinkinderen en houdt een oogje in het zeil, ook voor mij toch wel een geruststelling....

Ook hun oortjes zijn nu open want ze reageren al echt op verschillende geluiden, ze kijken ook al in de richting van vrouwtje's stem, geweldig om te zien !
hun wereldje wordt dus met de dag groter en het is heerlijk om dat vanop de eerste rij allemaal te mogen meemaken... Ik ben zoooooooo blij dat alles goed met ze gaat !
Zelf geniet ik nu ook met volle teugen, uiteraard moeten we die kleine rakkers nog steeds heel goed in de gaten houden maar ze zijn niet meer zo héééél kwetsbaar als in het prille begin. Ze hebben nu echt ook al wat weerstand opgebouwd en ontwikkelen zich in een heel snel tempo.

Ondertussen ben ik ook niet meer zo snel moe als in het begin na de bevalling, ik geniet ervan mijn prinsenkindjes van alle lekkers te voorzien, ze te zien groeien en de wereld om zich heen te zien ontdekken... Het leven kan mooi zijn....

samen op stap....


ik lig lekker !

pedicure Piet, voor al het fijne werk !

mama Tara wijkt voor geen meter...

lekkere molletjes...
happy family






wat een weelde !
lekker voldaan !
zooooooooooooo lief !!!

Ik hoop dat jullie ook weer hebben genoten van mijn bijdrage hier en van de leuke foto's en filmpjes ! tot snel weer, lebber van jullie Tara...

1 opmerking:

  1. Het liefst zouden we elke dsag even komen kijken....
    Wat is het fijn dat deze beelden er dan zijn! Zowel het filmpje als de foto's brengen de pups dichterbij. Hte ziet er allemaal heel mooi en gezond uit en leuk om te zien hoe Tara als moeder dat 'van nature' zo goed ondersteunt en in de gaten houdt! Zo'n 'geboren moeder' hoef je blijkbaar niks te leren!!

    groetjes, tot maandag,
    Hans en Rita

    BeantwoordenVerwijderen