donderdag 24 mei 2012

Puppies zijn ruim drie weekjes oud....

Wat gaat het snel hé lieve vrienden !
mijn schattige kindertjes groeien als kool en iedere dag zie ik ze zelfstandiger en flinker worden.... Soms moet ik mezelf effe knijpen om te geloven dat ik die prachtige wondertjes op de wereld heb gezet ;-)

Sinds vorig weekend hebben de baasjes hier besloten dat de puppies aan de puppie-pap moeten ! Mama Luna vertelde me dat dit heel normaal is en dat ze dit eigenlijk gewoon uit bezorgdheid doen, zowel voor mij als voor mijn lieverdjes.
Doordat die kleintjes natuurlijk iedere dag een stukje groter en sterker worden neemt hun appetijt in stijgende lijn toe ! en die melkbar raakt op den duur natuurlijk ook wel eens een keertje bijna leeg ! En dus wordt er vanaf nu een beetje bij gevoerd !

Uiteindelijk bleek het een heel experiment want mijn schatjes waren tot nu toe natuurlijk gewoon om hun dagelijkse behoeft bij mij te komen halen. Vol overtuiging zuigen ze aan de melkbar en ik kan jullie vertellen, dat zuigen hadden ze ondertussen echt wel helemaal onder de knie !
Maar die puppiemelk/pap kregen ze uiteraard op een ietwat andere wijze geserveerd .... Het werd hun voorgezet in een schaaltje en dat kenden mijn schatjes in eerste instantie natuurlijk nog niet ;-)
De baasjes hielden eerst hun vinger een beetje in die pap, dat hielden ze onder de neus van mijn kroost en ze lieten hun kennismaken met deze nieuwe smaak door ze eraan te laten likken.
Blijkbaar viel dat papje wel in de smaak want daar had het kleine grut dus helemaal geen moeite mee.
Op naar de volgende stap dus :je brengt een pup naar een schaaltje met pap toe , je zet die er netjes naast (en staan kunnen ze ondertussen dus echt wel als de beste op die mini-pootjes van ze ! ;-)),
en dan breng je hun kopje richting schaaltje zodat ze dat lekkers kunnen oplikken.... Eerst werd er soms een beetje geproest omdat ze al te ethousiast aan het werk wilden en dus hun neusje te diep in het schaaltje staken maar eigenlijk héél snel hadden ze alles goed begrepen !
Het was echt verbazend om ze te zien smikkelen ! wat een knappe kindertjes heb ik toch !!!!
Natuurlijk houden zowel ikzelf als oma Luna een beetje toezicht op het hele zaakje want we willen uiteraard niet dat ze zich gaan verslikken in al hun enthousiasme ! en daarnaast proberen we hun in één keer ook al een beetje "tafelmanieren" bij te brengen ;-)
maar eigenlijk staan we ervan versteld hoe vlotjes dit alles is gegaan ! En ze vinden het bovendien erg lekker ook zo te zien....Ondertussen krijgen ze daarom van de baasjes maar liefst drie keer per dag zo'n portie ! geen wonder dat het echte dikkertjes worden..;-)

Verder ontdekken ze iedere dag weer nieuwe dingen en ook het spelen met mekaar gaat erg leuk....Je ziet ze van die gekke schijnbewegingen maken (net of ze mekaar willen "aanvallen"), heel erg grappig om te zien !
Eigenlijk is het ook voor mij wel leuk dat ze steeds een beetje zelfstandiger worden en niet meer zo héél erg afhankelijk van me zijn. Het blijven uiteraard wel mijn lieverdjes maar ze moeten ook leren dat mama niet altijd in de buurt is en dat ze ook zonder mij wel eventjes kunnen...Dat geeft mij ook de tijd en ruimte om een beetje bij te komen van alle drukte, vanop afstand te genieten van mijn prinsjes en prinsesjes en weer een beetje samen met mijn zorgzame mama Luna op te trekken. Lekker een beetje tijd voor mezelf kan ook deugd doen ! en tenslotte is het wel mijn taak om ze zo goed mogelijk voor te bereiden om straks de wereld aan te kunnen zonder dat ik in de buurt ben....
Maar daar wil ik nog even niet aan denken, voorlopig zijn ze nog lekker dicht bij mij en ik geniet met volle teugen van hun aanwezigheid !

Ze dollen dus heel wat af tegenwoordig en daarna slapen ze dubbel zo lekker ;-) want van al dat rollebollen en gek doen op die kleine pootjes wordt je wel een beetje moe dus....
Gisteren mochten ze onder toezicht van mij, oma Luna en de baasjes even uit de werpkist, los in de gargage...ons huisje moest weer even helemaal netjes worden gemaakt en omdat de puppies niet meer in de doos pasten mochten ze zomaar lekker los ! je moest ze natuurlijk wel in de gaten houden want er viel zooooooveeeeeeeeeeeel nieuws te ontdekken daar en ze kennen natuurlijk geen gevaar. Maar ze genoten zo te zien wel van hun "vrijheid" ;-)

Ik denk dat dit zowat het laatste nieuws was van de afgelopen week... Uiteraard horen ook hier weer foto's bij, dus geniet maar gezellig mee !
terwijl de ukkies slapen ga ik ook snel een dutje doen, ik spreek jullie snel weer....
Liefs van Tara en de puppies .

Zo lief en onschuldig...

Ikke ben wakker !

op verkenning in ons huisje....

nieuwsgierig rond kijken !

ze zijn echt wel schattig !

kijk eens aan hoe netjes !

oma en mama kijken toe....

wij houden jullie goed in de gaten !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten