zondag 6 mei 2012

prinsjes en prinsesjes, 1 weekje oud...

Goeiemiddag lieve mensen,


omdat jullie vast zitten te popelen voor een beetje extra nieuws, even snel deze update...
Ik heb het de laatste tijd natuurlijk wel superdruk met mijn kroost en dus raakte dit hier even op de achtergrond. Niet zo mooi naar jullie toe uiteraard en ik hoop dan ook dat het me vergeven is, ik maak het ruimschoots goed, beloofd !

Van nu af aan zal ik jullie dus wekelijks een verslagje sturen over het wel en wee van mijn kleintjes.

Toen die ukkies werden geboren stond mijn wereldje eventjes op zijn kop, ik was helemaal overweldigd ! en supertrots natuurlijk !! wat een prachtige babies heb ik gekregen, denk dat jullie het daar vast wel mee eens zijn ? ;-)
Ik was de eerste dagen ook wel wat moe na mijn bevalling, en dat terwijl ik eigenlijk meteen de zorg van die kleine wondertjes op mij moest nemen..
Veel tijd om even uit te rusten en bij te komen was er dus niet !

Maar we zijn nu een weekje verder en ik heb mijn draai als kersverse mama ondertussen helemaal gevonden !
De eerste dagen en nachten verliepen soms een beetje hectisch.....
Mijn schatjes kunnen natuurlijk nog niet zien of horen en zijn quasi volledig afhankelijk van mij. Nu is ons huisje voorlopig best nog ruim en dus "verdwaalt" er al eens eentje ;-) ze kunnen dan nog wel niet stappen maar ze "zwemmen" wel als de beste !
Al snel hebben ze dan door dat mama's warme lijf plots niet zo heel nabij meer is en dan ontstaat er paniek ! en wees gerust ; met hun stembanden is ook niks mis, ze kunnen krijsen en piepen !! dat houden jullie niet voor mogelijk !
De eerste dagen schrok ik daar heel erg van en ik was zowaar ook een beetje over mijn toeren dan. Gelukkig kon ik steeds op de baasjes rekenen om de verdwaalde zieltjes weer snel dichtbij mij te leggen.
Maar ondertussen weet ik wel waar ik aan toe ben en die ukkies worden gelukkig ook steeds mobieler ! wel gek om te zien hoor hoe ze zich op die kleine mini-pootjes weer supersnel richting melkbar reppen ! ;-))

Volgens de baasjes ben ik een erg goede moeder en ook van mama Luna hoor ik niks dan lof ! dat vind ik wel fijn om te horen natuurlijk...
Ik doe dan ook heel erg mijn best om alles zo goed mogelijk te doen en mijn puppenkinderen met de beste zorgen te omringen !
Het is echt een zalig gevoel als ze met z'n allen op zoek gaan naar mijn tepels. En dan die smakgeluidjes die ze maken ! helemaal warm krijg ik het ervan ! ;-) ze zijn nog zoooooo klein en nog volledig afhankelijk van mij en da's best een hele verantwoordelijkheid dus ...
Na het drinken moet ik flink aan de slag om hun te likken en te poetsen en hen zo te stimuleren om een plasje te doen of een drolletje te deponeren. Ik zou niet willen dat ze krampjes krijgen of verstopt geraken !!! ze houden me dus wel bezig ;-)

De dierenarts is ook nog langs geweest om alles even na te kijken en we zijn met z'n allen helemaal gezond en wel verklaard ! Ik kreeg te horen dat ik dat super had gedaan en dat ik een prachtig nestje op de wereld had gezet.
De puppies doen het ook allemaal uitstekend, als ze honger hebben laten ze zich horen maar verder zijn ze lekker rustig. Mama Luna is heel nieuwsgierig en ik laat haar iedere dag een beetje dichterbij komen. Natuurlijk snap ik wel dat ook zij heel trots is op haar "kleindkinderen" maar voorlopig zijn ze nog even helemaal van MIJ !
Ik vind het ergens wel fijn als er zo af en toe al bezoekers achter het hoekje komen piepen maar daar blijft het voorlopig ook nog bij....
Ik blijf nog op mijn hoede en aankomen mag voorlopig nog even niet ! mijn schatjes zijn nog veel te kwetsbaar en uiteindelijk vinden zij mij nu blindelings op de tast en op de geur en dus houden we al die 'vreemde geurtjes' nog liever even op een afstand...Dat begrijpen jullie vast wel ?

Vandaag heeft vrouwtje nog even een 'weegmomentje' gedaan en mijn lieverdjes zijn allemaal goed bijgekomen ; de gewichtjes varieren nu van 735 gr. tot 899 gr. ;-) netjes toch ??
De melkbar is dan ook de hele dag ter beschikking en wees gerust , daar doen ze zich zeker te goed aan !
Je ziet ook gewoon dat ze lekker bijkomen en goed groeien, ze hebben na het eten ook lekker dikke buikjes ;-) Bij mijn blonde schatjes begint ook 'het pigment' door te komen ; dwz dat ze aan hun neusje, hun lipjes en hun voetzooltjes mooi donker beginnen te worden...
Ja.... het gaat snel en die ukkies groeien als kool !!! als bewijs stuurt vrouwtje jullie ook nog enkele foto's, kunnen jullie zelf beoordelen hoe goed ze het wel doen.

tot zover deze update, denk dat het meeste nieuws is verteld voor wat betreft de afgelopen week. Ik hoop dan ook dat jullie genieten van mijn schrijfseltjes ;-)
Nu ga ik jullie laten, snel ook even een tukje tussendoor doen terwijl mijn prinsenkindertjes rustig zijn...;-) tot gauw !
liefs van een hele gelukkige en fiere mama !

oma Luna blijft graag dicht in de buurt...;-)

lekker uitbuiken !

mama Tara met kroost..

verzamelen geblazen aan de melkbar !

en lekker dat dat is !!!

moeder en pups genieten

zalig zo op mijn rugje !

2 opmerkingen:

  1. Lieve Tara, wat ben je een mooie trotse moeder en wat doe je het supergoed zeg, ik ben retetrots op je !!!
    Wat lief dat oma een oogje in het zeil houd hoe het allemaal gaat, maar ik twijfel er geen moment aan dat je niet goed voor je prinsen en prinsesjes zorgt.
    En wat schrijf je het allemaal op een leuke manier op, hiervoor neem ik mijn petje af hoor, ik kijk nu al uit naar je volgende verslagje.

    Groetjes aan je baasje en vrouwtje en een dikke knuffel voor joi, oma en natuurlijk voor je prinsen en prinsesjes

    Hans Esther en Buddy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Tara,


      Wat groeien jou prinsjes en prinsesjes toch hard.
      We hebben vorige week genoten dat we even om een hoekje mochten kijken...

      Wij hopen jou en en je baasjes en niet te vergeten oma Luna volgende weer te zien en ik hoop dat jou kindjes de oogjes dan open hebben.

      Veel liefs Richard en Pascale

      Verwijderen