maandag 30 april 2012

ze zijn er !!!!!!

hallo lieve mensen,

dit wordt mijn eerste verslagje als kersverse mama ;-)
ja hoor,.... zondag 29 april zagen mijn kleine prinsjes en prinsesjes het levenslicht !

Ik vertelde jullie pas nog dat ik me niet zo lekker voelde zaterdagnacht en zondagmorgen en dat ik hoopte dat mijn puppies nu heel snel zouden komen.
En ze hadden het blijkbaar begrepen !

De ganse dag was ik ongedurig, voelde me misselijk, moest constant naar buiten om te plassen en poepen.... ik voelde me echt niet lekker !
het leek wel of ze daarbinnen in mijn buikje een robbertje aan het vechten waren...
Constant drukten die pootjes tegen mijn buikwand, mijn maag en darmen lagen overhoop. Ook mijn ademhaling kreeg ik maar niet onder controle. Ik liep maar te hijgen, wou dan weer naar buiten, dan weer naar binnen...En dat ging zo maar door !

Er leek wel geen einde aan te komen en ik begon echt wel een beetje in paniek te geraken, dit mocht niet lang meer zo doorgaan !!!
Gelukkig hield baasje het hoofd koel en zo rond 19.00 uur 's avonds besloot hij samen met mij in de werpkist te gaan zitten, hij hoopte dat ik op die manier een beetje tot rust zou komen...

En eigenlijk was dat geen moment te vroeg !
Tegen 19.10 uur braken plots mijn vliezen, dat voelde aan als een hele opluchting, net of de druk grotendeels werd weggenomen... Van toen af ging het supersnel ; ik voelde plots een hele hevige persdrang en om 19.15 uur floepte er plots een pupje naar buiten !
ik schrok er zowaar van, mijn eerste kleintje was geboren !!!! ;-)) iedereen meteen super enthousiast natuurlijk !

en toen volgenden die kleintjes in snel tempo !!!! Vrouwtje heeft alles netjes bijgehouden dus hier volgt een lijstje met de geslachten, kleurverdeling, geboorte-tijdstip en gewichtjes;

19.15 / REU / ZWART 534 GRAM
19.40 / REU / ZWART 488 GRAM
19.55 / REU / ZWART-BLOND 474 GRAM
20.10 / TEEF / ZWART-BLOND 466 GRAM
20.20 / REU / BLOND 486 GRAM
20.46 / TEEF / BLOND 546 GRAM
21.20 / TEEF / ZWART-BLOND 456 GRAM
21.50 / REU / BLOND 558 GRAM

Ik was doodmoe !! het leek wel een rollercoaster !
Baasjes dachten eerst nog een pup te voelen en eigenlijk had ik ook nog wel een soort van weeën maar uiteindelijk werd alles rustig in mijn buikje ! Bleek dus het samentrekken van mijn baarmoeder te zijn... gelukkig maar !!!
Zo tegen 23.30 uur hebben baasjes alles weer netjes gemaakt in mijn werpkist en kon ik eindelijk genieten van mijn kroost !

Vrouwtje heeft meteen het oranje vetbed erin gelegd, Koninginnendag begon uiteindelijk ! ;-) en nu liggen we met z'n allen heerlijk te soezen ...
Ik ben moe maar voldaan en reuze-trots op mijn prachtige schatjes ! en dat ze mooi zijn staat buiten kijf, kijk maar eens naar de bijhorende foto's , wat een lieverds hé...

en nu ga ik lekker genieten van mijn prinsenkinderen, tot heel gauw !
liefs Tara






3 opmerkingen:

  1. Lieve Tara en baasjes, van harte gefeliciteerd met jullie prinselijke puppekinderen.'
    En wat knap van je Tara van elke kleur pupjes in je nestje.
    Rust nog maar lekker uit van je vermoeide dag gisteren en heel veel plezier en succes met de opvoeding van je prachtige prinsen en prinsesjes.

    Dikke knuffel van Hans Esther en Buddy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O Tara wat heb je het goed gedaan en wat een leuk aantal pupkes heb je. Van alles wat, we komen bijna in de verleiding om ons aan te melden voor zo'n blonde prinses. Nu maar genieten vsn je kindjes. Jij en je baasjes hebben het verdient

    Liefs Ima en René

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lieve tara en baasjes,


    wat heb je mooie kleine wondertjes op onze wereld gezet.
    Toen jou baasje ons gisteravond ons belde dat jij je kindjes hebt gekregen,werden wij daar zo blij van.

    Donderdag mogen wij even kijkje komen nemen,naar jou kindjes en daar hebben wij veel zin.

    Rust maar lekker uit en geniet van je kleine pupkes.
    Heel veel liefs richard en pascale

    BeantwoordenVerwijderen